close



耶和華啊, 你已經鑒察我, 認識我
我坐下, 我起來, 你都曉得, 你從遠處知道我的意念;
我行路, 我躺臥, 你都細察, 你也深知我一切所行的。
耶和華啊,我舌頭上的話, 你沒有一句不知道的。

你在我前後環繞我, 按手在我身上。
這樣的知識奇妙, 是我不能測的;
至高, 是我不能及的。

我往哪裏去躲避你的靈? 我往哪裏逃躲避你的面?
我若升到天上, 你在那裏; 我若在陰間下榻, 你也在那裏。
我若展開清晨的翅膀, 飛到海極居住,
就是在那裏, 你的手必引導我, 你的右手也必扶持我。

我若說:”黑暗必定遮蔽我, 我周圍的亮光必成為黑夜,”
黑暗也不能遮蔽我使你不見, 黑夜卻如白晝發亮。
黑暗和光明, 在你看都是一樣。

我的肺腑是你所造的, 我在母腹中, 你已覆庇我。
我要稱謝你, 因我受造奇妙可畏,
你的作為奇妙, 這是我心深知道的。

我在暗中受造, 在地的深處被聯絡。
那時, 我的形體並不向你隱藏。
我未成形的體質, 你的眼早已看見了;
你所定的日子我尚未度一日, 你都寫在你的冊上了。

神啊, 你的意念向我何等寶貴, 其數何等眾多!
我若數點, 比海沙更多,
我睡醒的時候, 仍和你同在。



O LORD, you have searched me and you know me.
You know when I sit and when I rise;
you perceive my thoughts from afar.
You discern my going out and my lying down;
you are familiar with all my ways.
Before a word is on my tongue you know it completely, O LORD.
You hem me in—behind and before;
you have laid your hand upon me.
Such knowledge is too wonderful for me,
too lofty for me to attain.

Where can I go from your Spirit?
Where can I flee from your presence?
If I go up to the heavens, you are there;
if I make my bed in the depths, you are there.
If I rise on the wings of the dawn,
if I settle on the far side of the sea,
even there your hand will guide me,
your right hand will hold me fast.
If I say, "Surely the darkness will hide me
and the light become night around me,"
even the darkness will not be dark to you;
the night will shine like the day,
for darkness is as light to you.

For you created my inmost being;
you knit me together in my mother's womb.
I praise you because I am fearfully and wonderfully made;
your works are wonderful,
I know that full well.
My frame was not hidden from you
when I was made in the secret place.
When I was woven together in the depths of the earth,
your eyes saw my unformed body.
All the days ordained for me were written in your book
before one of them came to be.

How precious to me are your thoughts, O God!
How vast is the sum of them!
Were I to count them,
they would outnumber the grains of sand.
When I awake, I am still with you.




------------------------- Psalm 139:1-18












雖然今早靈修的經文在加拉太書5, 然而這段經文卻一直浮現
─── 上一次這樣一直想起它是兩年前要離開台灣的前一晚。


我不知道該怎麼表達, 也寫不出比大衛更深刻的言語,
但在他的詩詞中, 我的心得著被了解的安慰。

有些thoughts一閃而試, 抓不太住,
甚至有些不太知道自己現在, 真的需要又想要什麼,
像是空曠的, 卻又是滿盈的,
像是哀傷的, 卻又是喜悅的,
像是沉重的, 卻又是清省的,

嗯, 神知道, 祂比我了解, 祂替我預備, 祂知道怎樣回答我, 祂帶領我,
因為祂, 在我的裡面, 像希伯來書寫的那樣,
有靈魂深處的錨。



















<關於Joan 離開台北>
清晨的翅膀






















arrow
arrow
    全站熱搜

    kishann 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()